جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
امام جمعه چناران

حوزه/ خطیب موقت جمعه شهرستان چناران با توجه به این موضوع که آزادگان سرافراز معادلات اسارت را تغییر دادند، گفت: عرف عمومی اسارت یعنی تمام شدن افسردگی و خمودگی اما آزادگان با الگوگیری از حضرت زینب (س) سختی اسارت و اردوگاه‌ها را تبدیل به دانشگاه کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان رضوی،حجت‌الاسلام محمد باقری امام جمعه موقت چناران در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، با اشاره به این که در روایات از نماز تعابیر زیبایی یاد شده است، اظهار کرد: از جمله عبادت هایی که در همه ادیان وجود دارد "نماز" است.

حجت‌الاسلام محمد باقری بیان کرد: در روایات اسلامی از نماز به عنوان نشانه دین داری و ایمان تعبیر شده و بارها از سوی پیامبر اسلام (ص) نشانه مسلمانی و پرچم اسلام توصیف شده است.

وی به مناسبت های این هفته اشاره کرد و افزود: بیست و ششمین روز از مرداد ماه یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹ و فرصتی برای مرور فداکاری‌های این غیور مردان است.

خطیب موقت جمعه شهرستان چناران تصریح کرد: در این روز ایران اسلامی با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده بودند و در دست دشمن اسیر بودند را به وطن بازگرداند.

حجت‌الاسلام باقری اذعان کرد: در روز ۲۶ مرداد، ایران میزبان اولین گروه آزادگانی بود که پس از سالها اسارت به کشور وارد شدند.

وی با توجه به این موضوع که آزادگان سرافراز معادلات اسارت را تغییر دادند، ادامه‌ داد: عرف عمومی اسارت یعنی تمام شدن افسردگی و خمودگی اما آزادگان با الگوگیری از حضرت زینب (س) سختی اسارت و اردوگاه‌ها را تبدیل به دانشگاه کردند.

امام جمعه موقت شهرستان چناران با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در پی شهادت اسماعیل هنیه تأکید کرد: ما در این حادثه تلخ و سخت که در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد خونخواهی را وظیفه خود می‌دانیم، در منطق قرآن انتقام حق خدا و حق مومنین است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس خواستار تشکیل سریع دولت طی هفته گذشته وزرا شدند که طی هفته آینده مجلس باید صلاحیت وزرا را به دقت بررسی کند.

حجت‌الاسلام باقری گفت: در توصیه‌های رهبری ویژگی‌های وزرا که امین، صادق، متدین، مومن، امید به آینده روشن نگاه مثبت به افق معتقد به نظام اسلامی و متشرع، پاکدستی عدم سوء سابقه نگرش ملی نه جناحی و حزبی پرداخته شده است.

خبرنگار/ ملیحه مداح

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha